De naam 1% Foundation

1PercentMCSinNLDe naam 1% Foundation is bewust gekozen naar het eerste document wat de politie heeft geschreven in de aanloop van het beleid in 2010. Dit document werd als “Politie Intern” aangemerkt maar ondertussen publiekelijk ter download gezet op www.politie.nl en de pers heeft dat ook veelvuldig gedaan.

Vanaf dat moment werd er door de politiek en de media ook steeds over 1% MotorClubs gesproken en werd aan het begrip 1% doelbewust een criminele lading gegeven. Helaas associëren veel mensen vanaf die tijd 1% dan ook met misdaad wat volgens insiders niet terecht is. 1% is een geuzennaam die door vele bikers wordt gedragen als teken van hun lifestyle.

HandboekOok bracht de politie in 2010 een HANDBOEK uit waar het begrip “1% MC” terugkwam. Nauwgezet wordt hierin aangegeven hoe opsporingsambtenaren om moeten gaan met de leden van de genoemde motorclubs.

Je zou dit “HANDBOEK” kunnen zien als de eerste regelrechte schending van Artikel 1 van onze Grondwet: “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan“. Dit document laat duidelijk zien dat politie niet veel gelegen is aan onze grondwet.

Ondanks dat de politie vanaf 2014 spreekt over Outlaw Motorcycle Gang (OMG) en men niet langer 1%-MC in de uitvoering van het beleid noemt hebben wij gemeend dat het allemaal hier begonnen is en de naam 1% Foundation zeer toepasselijk is.

Wil je meer weten over de geschiedenis van 1% en/of hoe de oprichter van de 1% Foundation hier persoonlijk over denkt? Lees dan de volgende links:

Dit bericht is geplaatst in 1% Foundation. Bookmark de permalink.